برلین

کارت ملی هوشمند

کارت ملی هوشمند

دریافت این خدمت فقط با نوبت قبلی میسر می‌باشد. 

با توجه به لزوم گرفتن عکس و اثر انگشت موارد زیر مورد توجه قرار گرفته شود:

  1.  عکس در محل سفارت با دوربین متصل به سیستم انجام می‌شود لذا ضروری است خانم‌های محترم با حجاب کامل و بدون هرگونه آرایش، کاشت مژه مصنوعی و پیرسینگ در ناحیه صورت، مراجعه نمایند.
  2. اثر انگشت به صورت حضوری اخذ خواهد شد لذا بسته به شرایط ممکن است زمان بر باشد.

درخواست کارت ملی هوشمند:

 کلیه هموطنان ارجمند  که به سن 15 سال تمام رسیده و دارای شناسنامه عکس‌دار معتبر جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، می‌توانند با تعیین وقت قبلی و به صورت حضوری و همراه داشتن مدارک زیر جهت ارائه درخواست کارت ملی  به این سفارت مراجعه نمایند. 

مدارک مورد نیاز:

1- تکمیل فرم درخواست کارت هوشمند ملی. فرم کارت ملی هوشمند 

توجه داشته باشید نوشتن نشانی کامل ایران به همراه کد پستی و شماره موبایل فعال ایران در فرم مذکور الزامی می‌باشد. ضمناً لازم نیست موبایل به نام متقاضی باشد

2- اصل  شناسنامه عکس‌دار متقاضی.

با توجه به ضرورت اسکن اصل شناسنامه در سیستم، امکان قبول تصویر تأیید شده شناسنامه میسر نمی‌باشد.

افرادی که شناسنامه قدیمی جلد قرمز دارند لازم است ابتدا  درخواست تعویض شناسنامه را ارائه کنند و پس از صدور شناسنامه جدید توسط ثبت احوال (مراحل اداری زمان بر است)، اقدام به درخواست کارت ملی کنند. 

شرایط و مدارک مرتبط با تعویض شناسنامه در بخش مربوط در سایت سفارت درج شده است. 

3- فقط افراد دارای معلولیت حرکتی، حتماً یک قطعه عکس پرسنلی جدید رنگی با پشت زمینه سفید و بدون عینک، کلاه، شال گردن و کروات به همراه داشته باشند.

4- همراه داشتن کارت بانکی برای پرداخت  (کارت اعتباری امکان پذیر نمی‌باشد)

برای اخذ نوبت به سایت https://appointment.mfa.gov.ir/portal/InternalServiceView   مراجعه فرمایید و بعد از تکمیل اطلاعات لازم زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفاً با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی می‌باشد.

بدیهی است با توجه به محدود بودن پذیرش درخواست در هر روز از پذیرش افراد بدون نوبت قبلی معذوریم. ضمناً با مدارک کامل و فرم تکمیل شده به سفارت مراجعه نمایید. چنان‌چه به هر دلیلی نوبت خود را از دست بدهید، لازم است مجدد با دریافت نوبت جدید به سفارت مراجعه کنید. 

به دلیل مطابقت اثر انگشت صاحب کارت ملی به صورت سیستمی‌پس از صدور کارت، ضروری است افراد برای تحویل گرفتن کارت خود و ثبت آن در سیستم مجدداً به صورت حضوری مراجعه نمایند.

افرادی که قبلاً در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند لازم است رسید درخواست کارت ملی را جهت انتقال کارت هوشمند ملی از ایران ارائه نمایند. با توجه به درخواست جاری این افراد در ایران، امکان ارائه درخواست مجدد در سفارت میسر نمی‌باشد.  

کلیه کارت های هوشمند ملی تا پایان سال 1405 تمدید اعتبار شده است و نیازی به تعویض کارت های هوشمند ملی بخاطر خاتمه اعتبار نیست . 

 جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقرارت کنسولی می‌توانید به کانال کنسولی سفارت sefaratberlin مراجعه کنید. 

هموطنان عزیز و متقاضیان میتوانند در صورت داشتن هرگونه سؤال که پاسخ آن در اطلاعات مندرج در سایت سفارش قرار ندارد، با ایمیل passport@iranbotschaft.de سؤال خود را مطرح کنند.